Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Jag tror alla som påstår att dem har fler än 100 typeins om dagen på en websida utan innehåll snackar skit såvida det inte är en felstavnings-domän eller död sida.
|
.com's är inga problem att få den trafiken på, svenska marknaden är det svårare men där finns några.. om jag minns siffrorna rätt så drog t ex sms.se in runt 125-150 om dagen när den var till salu tidigare, (robertsson: vill du kommentera? Jag har någon siffra runt 3000-5000/mån i bakhuvudet..) Jag minns inte siffrorna från Sedo till 100% men den bör vara en av de få .se-domäner som har bra type-in trafik.. nu har den väl betydligt mer type-ins av naturliga skäl, men på den tiden var den mer eller mindre parkerad till skräp och bör därmed ha varit "äkta" type-ins.
Enligt mina personliga spekulationer bör det finnas ett tiotal domäner på den svenska marknaden med 100+ typeins/dag. 20+ bör det finnas en rad nischade premiumdomäner som drar in.. hur många vågar jag inte spekulera i men det bör inte vara något större antal trots allt. Förmodligen bästa generella domänen inom typ 50 nischade branscher i sverige, t ex: inkasso.se, taxi.se, mäklare.se, bilar.se, reklam.se, webbhotell.se, ringsignaler.se, jakt.se, fiske.se, aktier.se, fonder.se, stugor.se, hus.se, spel.se, osv osv.. som sagt - bara personliga spekulationer jag delar med mig av så inga otrevliga påhopp tack som annars brukar vara så vanligt på WN 
|
Självklart menade jag .se domäner men du klippte lite bort den delen av min argumentation

nejdå jag uttryckte mig lite klantigt...
Jag har dock fortfarande mycket svårt att se hur över 100 besökare om dagen skulle besöka en helt tom sida som inte är använd sen tidigare och som inte finns omskriven någon annanstans på nätet. Men om ni säg det så, jag kanske behöver upptera mina kunskaper lite.
Följer tråden med intresse...