Citat:
Originally posted by Hofvet@Apr 27 2007, 21:07
Jag tror alla som påstår att dem har fler än 100 typeins om dagen på en websida utan innehåll snackar skit såvida det inte är en felstavnings-domän eller död sida.
|
.com's är inga problem att få den trafiken på, svenska marknaden är det svårare men där finns några.. om jag minns siffrorna rätt så drog t ex sms.se in runt 125-150 om dagen när den var till salu tidigare, (robertsson: vill du kommentera? Jag har någon siffra runt 3000-5000/mån i bakhuvudet..) Jag minns inte siffrorna från Sedo till 100% men den bör vara en av de få .se-domäner som har bra type-in trafik.. nu har den väl betydligt mer type-ins av naturliga skäl, men på den tiden var den mer eller mindre parkerad till skräp och bör därmed ha varit "äkta" type-ins.
Enligt mina personliga spekulationer bör det finnas ett tiotal domäner på den svenska marknaden med 100+ typeins/dag. 20+ bör det finnas en rad nischade premiumdomäner som drar in.. hur många vågar jag inte spekulera i men det bör inte vara något större antal trots allt. Förmodligen bästa generella domänen inom typ 50 nischade branscher i sverige, t ex: inkasso.se, taxi.se, mäklare.se, bilar.se, reklam.se, webbhotell.se, ringsignaler.se, jakt.se, fiske.se, aktier.se, fonder.se, stugor.se, hus.se, spel.se, osv osv.. som sagt - bara personliga spekulationer jag delar med mig av så inga otrevliga påhopp tack som annars brukar vara så vanligt på WN