Citat:
Originally posted by jonny@Apr 20 2007, 07:17
Min uppfattning är att service och tillgänglighet är absolut viktigast. Priset kommer en bra bit ner på listan.
|
Service är A och O.
Checklista:
- De skall svar i telefon
- De skall svara inom 24h även för pre-sales frågor
- De skall inte svara: "Vi skickar vidare det till teknik-avdelningen"
- De kontaktar mig ifall något går riktigt snett
- Deras svar på om man vill aktivera (exempelvis) mod_rewrite skall inte vara: "Det är en potentiell säkerhetsrisk" eller "Skall höra med min chef" och med fem sekunders fördröjning "Han sa Nej".
Till och med den bäste kan råka ut för några rejäla blundrar. Inget säger att någon nisse på vägverket klipper en kabel med grävskopan eller att en storm gör halva Sverige strömlöst. Så service framför allt.
Den tekniska biten förutsätter jag väl egentligen. Har man bra och kunnig service och support så förutsätter jag att serverhallen inte är VD:ns sambos klädgarderob och alla kunder samlas på en Fujitsu Siemens från Siba.