Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-26, 00:40 #30
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Beastwear@May 12 2004, 19:45
Jag utryckte mig lite slarvigt, jag tänkte mer detaljerat, vilka typer av kreditkort frauds finns det, som man ska akta sig för? Om någon betalar med kort, och man ser pengarna på sitt konto, då är det väl inga problem? eller kan man bli lurad ändå?
Ja du kan fortfarande bli lurad.

Säg att du har fått betalt. Den stackaren somm äger kortet ser efter 3 månader på sitt kontoutdrag en konsig transaktion. Han kontaktar banken som reklammerar köpet.
Det dröjer inte länge för en din bank kräver tillbaka pengarna. tyvärr.

Men det finns några sätt att skydda sig mot detta.
Om du ha verified by visa eller Secured by mastercard funktionen så garanterar banken dina pengar.
Detta är en ny standard som visa/mastercard har tagit fram. Det fungerar så att när ett köp görs så
måste ägaren av kortet verifiera sig genom att gå till sin banks webbsida och logga in.
Om vi tar som exempel FSB så använder dom dosa, och Nordea skrapkoder. Andra banker kanske har minde säkra system som kod men då är det dom som står för risken eftersom dom har ett osäkert system.

Ett annat sätt att ta betalt ifrån dessa länder är att använda en kurrir som man litar på men du kanske inte känner så många därnere... Fråga även varför han inte kan göra en bank wire. Det brukar fungera på dom flesta ställerna på jorden.

Du kan även prata med din bank som kanske kan hjälpa dig på något sätt att få pengarna.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat