Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-26, 13:20 #1
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Igår kontaktades jag av en person som säger sig vara på väg att utveckla ett eget OS baserat på Windows öppna källkod, som enligt honom hade släppts (jag såg faktist info om detta på microsofts sida, där det stor om att källkoden släpptes fri 2003).
Han utvecklade dock under en piratversion av koden och sa att många buggar dök upp på grund av det. Därför skulle han nu köpa en legal version av denna öppna källkod.
Han påstår att hans OS är nära likt MacOS, men kan köpa alla windows-programmen, då det är utvecklat med Windows källkod som bas.
Denna öppna källkod skulle kosta 200$ och ge en licens på att släppa 500 exemplar av ett OS man utvecklat själv. Han ville göra allt legalt, sa han i en chatt.

Vi kom överens om att han skulle skicka screenshots på det OS han hittills har gjort.
Jag skulle vid intresse sponsra honom för att köpa denna legala källkod (han har inte de pengarna). Tillbaka skulle jag få sälja OSet under eget "märke".
Personen känner jag sedan tidigare och skulle säga att han är ganska pålitlig, har köpt en hemsida av honom förut.

Hur bör jag agera?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat