Citat:
Originally posted by Webberiaren@May 25 2004, 15:36
Gjorde en sista check på Telia och döm av min förvåning när jag upptäckte att de har utökat sin support 7.30-24.00 dagligen . Visserligen lite dyrare men är beredd att det får kosta till en rimlig gräns.
Någon som har webben hos Telia och kan dela med sig av lite erfarenheter?
|
Jag har bara varit i kontakt med Telias webbhotell en gång och då var det inte trevligt.
* Man behövde lägga php-filer i en cgi-bin mapp på en ANNAN servern än den vanliga webbservern.
* Alla php-filer var tvungna att innehålla en hänvisning till php-binären på första raden (#!/bin/php typ) vilket gjorde att min utvecklingsserver spottade ut den texten till webbläsaren hela tiden vilket medförde massa buggar. Jag körde nämligen Windows på den tiden.
* Det gick inte att skapa undermappar i cgi-bin-mappen!!!
* Skulle man ta bort en fil i cgi-bin-mappen var man tvungen att byta namn på den till .REM på slutet. Sen tog det duktigt lång tid innan den försvann. Råkade man radera filen över FTP så fanns ändå filen kvar på cgi-servern i all evighet.
* Skulle man skapa filer med php eller använda filer som indata var dom tvungen att ligga i en mapp som hette DAT och som inte fick innehålla undermappar. Alla filerna som skapades var också tvungna att heta .dat på slutet.
* När man laddade upp en fill på cgi- eller vanliga webbservern tog det upp till en kvart innan den var online. Om man försökte nå filen innan den blivit överförd tog det ännu längre tid! Haja hur fuckt up det var när man ändrade på en fil och laddade upp den. Då fick man först sitta i en kvart och vänta på att den skulle bli överförd. Sen testade man. Om det inte blev något fel kunde man börja undra om det var den nya eller gamla filen som kördes.
* Deras php hade ett eget liv. Till att börja med var den väldigt konstig konfigurerat med diverse knasigheter. Dessutom fanns det bara ett felmeddelande (tror det var samma felmeddelande för parser-fel).
Det här var i maj 2003. Det var nog deras enklaste form av företags-paket (exakt vad tjänsten heter vet jag inte). Det ända som var bra var supporten som var rätt shysst.
Alla som sitter och darrar av förskräkelse räcker upp en hand!