Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-23, 19:17 #3
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Jag anser dock att telia eller annan valfri teleoperatör som säkert har samma policy, betala för det ni använder, har rätt. Du som abb.innehavarare har tecknat avtal med din tele-/mobil-/internetleverantör om att du ska betala för de tjänster som används. Så länge det inte handlar om sk. modemkapning eller liknande (ovanligt men förekommer fortfarande) så är det ju självklart att det ska betalas när fakturan kommer. Om inte, så skulle även de som nyttjar dessa "extra tjänster" kunna hävda att det inte är dom som nyttjat "extra tjänsten" och varken operatören eller tredje parts leverantören skulle få några pengar för den tjänst de levererat.

Däremot så finns det många fina hjälpmedel för att sänka era kostnader, 10k/mån är ju inte direkt en "normal" kommunikationsräkning för en privatperson. Ex. så kan ni spärra hemtelefon så att det inte går att ringa ut på betalsamtal, mobilsamtal etc. Där ni dels kan ange ex. föräldrar/släkt/vänner på en fri-lista där dessa släpps igenom filtret, men om man vill ringa andra nummer så måste man slå en kod. Gällande betaltjänster på internet så är det ju oftast sms-betalning (går att stoppa dessa, kontakta er mobiloperatör) och gällande att de surfar på sidor som ni finner olämpligt så kan ni ex. i er router blockera dessa adresser alt. installera ett sk. föräldrarfilter, en mjukvara till datorn där ni spärrar "olämpliga sidor".

Och som alltid, alla spärrar går att komma runt, men det försvårar processen opch sänker med största sanolikhet kostnaden för hushållet.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat