Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-23, 13:54 #24
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by grazzy@Apr 20 2007, 16:32
Så för att ... CJ köpte annonser av google och det hindrade din affärsverksamhet (när de gjorde sitt jobb och tjänade stålar) så är de dåliga? Bra tänkt.

Inte så att det är googles problem då om adwords är nedspammat? Bara för dem att höja budpriserna eller stänga av annonsören...
Om det bara var så enkelt Grazzy

Först och främst som du ser på mitt förra inlägg så hade jag helt fel om att de var de ansvariga som Danski tack och lov rättade.

Men grundproblemet som jag upplevde med att Google blev spammade var att man kom aldrig så långt i den diskutionen med prospekten om att höja klickpriset som du riktigt påpekade att man kan göra.

När de såg att Tradera låg och syntes under en till synes helt irrelevant sökord med dessutom 3 - 4 st annonser på olika domäner .se, .com. org,.net så skrev de ner värdet totalt på den typen av marknadsföring.
Självklart så påpekade vi det till Google och vi var tydligen långt ifrån de enda som gjorde så och det har ju blivit lite bättre numera.

Hoppas du förstår vad jag upplevde som mindre bra bättre nu.

Vidare så tycker jag nog att de kunde ta bort alla andra sökkanaler som ligger och hoppas på att de kan konvertera in Googleanvändarna till deras sökkanaler, men de tjänar nog hyfsat med pengar på dem.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat