|
Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2006
|
Även om det ligger i er affärsidé att konkurrera med priset - tänk igen om ni inte kan hitta på något bättre anledning än priset att köpa av er...
Kom ihåg att den edge ni har på Internet kostnadsmässigt är att ni, ungefär, slipper lokalkostnader vilken ändå bara borde stå för kanske ta 1/3 av intäkterna i ett enmansföretag... vet inte riktigt hur modebranchen funkar men det kanske motsvarar 15% av slut priset? Då har vi dessutom bortsett från att en vanlig butik är mycket synligare än en internetshop.
Men jag har hört att modebranchen på Internet också växer mycket, så Ellos metoder t.ex. kan ju vara värd att analysera.
Stora faktorer för mig personligen som hindrar mig från att köpa kläder på internet är
1. svårt att säga om det passar
2. svårt att se riktigt hur plaggen ser ut
3. jobbigt / tar lång tid att få och att hämta ut paket
Dessa saker behöver ni bemöta iaf för att få mig som kund. Betalningen är ett mindre problem (det är ju inga större summor), bara jag slipper bli blåst.
Ett konkret tips kan var att bygga upp en email-lista och bombadera med olika erbjudanden.
Sedan är jag tveksam till den där pyramid-grejen där man får 10% av värvade kunders inköp. Har aldrig sett någon riktigt statistik från det där och rätt gjort så skall det ju vara väldigt kraftfullt men jag undrar om det inte bara skulle vara bättre att ge 10% rabatt på det första inköpet man gör istället?
5 öre
|