Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-22, 01:39 #10
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Fredrik.r@Apr 21 2007, 16:01
Tack. Jag håller på att testa Wordpress. Tips på bättre editor än den som följer med? Standardeditorn tillåter inte ens uppladdning av bilder.
Den tillåter uppladdning av bilder, pdfer, textfiler.. så den är rätt komplett. Tillr komplett imho, mer grejer = mindre bra kod i längden. Enda nackdelen är att det inte är 100% enkelt att få det att se bra ut i längden med dessa editorer utan att öppna html delen av editorn då och då och rensa upp.

Citat:
Wordpress är ett av de bästa cms:en enligt mig. Väldigt bra på seo osv. och inte riktigt lika stort som t.ex. joomla som gärna blir lite för mycket.
Är egengligen undermåligt som "cms" anser jag, men mkt bra inom sina ramar så att säga. Det är även tämligen enkelt att modda det sålänge det rör sig om småsaker. Dock kommer det tillkorta på flera saker som ett komplett publ-verktyg bör ha. Tex ingen fast framsida utan bygger på att man har antingen kategorier (med flöden) eller statiska sidor, mellantinget existerar inte per default. Osv.

Egentligen så tycker jag den enda nackdelen med joomla i version 1.5 beta, in general, är att det känns som ett större berg att bestiga såfort saker ska göras som är utanför vad som stödjs när det levereras. Men om joomla bara sätter fart med att släppa den ur betastadiet så kommer wp få en stark konkurrent i segmentet, snabbt uppsatt publiceringsplatform.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat