Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-20, 14:34 #8
ChLa ChLa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 152
ChLa ChLa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 152
När jag väljer webbhotell börjar med att se till att de har de funktioner jag efterfrågar, som exempelvis kontrollpanel, PHP, MySQL etc...

Sedan är det kontakten med företaget väldigt viktigt för mig. Om företaget tar längre än 24 timmar att svara på två mail jag skickar - är det goodbye.... Det brukar väl bli något runt 10-20 mail med alla olika sorters frågor som jag ställer. Om supporten uthärdar det och fortfarande svarar lika trevligt så har de en chans.

Det brukar sedan bli en ordentlig sökning på webbotellets namn på Google. Om jag exempelvis får upp en forumtråd där något negativt beskrivs om webbhotellet, skickar jag ett mail till dem och frågar hur de löste problemet - eller om misstaget är fixat.

Tillslut ringer jag deras support för att testa den också.

Detta är viktigt i följande ordning för mig:
- Stabil tjänst
- Bra support
- Bra pris
- Roliga och extra funktioner

Sedan fördrar jag små och trevliga webbhotell framför stora som ibland kan glömma bort en som enskild kund... man blir bara en i mängden.

Edit: la till....
ChLa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat