Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2006
|
Gigantisk vet jag inte. Databaser tar ju väldigt sällan gigantisk plats. Vad du däremot bör tänka på är att en sida som ska ha många användare och avancerade sökfunktioner som levererar resultat snabbt kommer kräva lite av servrarna.
"Alla säger så olika" om vad?
Faktum är att du varit väldigt ospecifik. Jag förstår om det kan vara svårt att specificera om du inte är insatt men det innebär också att våra svar kommer spänna över ett större spektrum. Att folk ger dig olika svar i en forumtråd som denna får du ju också räkna med och själv väga olika svar mot varandra.
Några tips:
Specificera din uppstartsbuget, hur mycket kan du skaka fram?
Specificera vad du menar med väldigt mycket besökare? Antal?
Försök, utan att avslöja för mycket, specificera vilka funktioner du planerar att ha på sidan.
Det är några tips, för att ge dig ett fullgott svar hade jag gärna sett att du specificerade t.ex. målgrupp men jag förstår att du vill hålla din idé för dig själv. Om du inte redan har plintat ner en affärsplan så kan det vara idé att göra det. Arbetet med en affärsplan kan ge dig förslag på information som du sedan kan använda för att specificera dig ytterligare.
|