Ja det är ju enkelt och jag kommer att hädanefter att lägga in en 301 redirect i alla mina projekt.
Interna sidor har aldrig fått en adress utan www så där finns ju inget problem eller problem med länkkraften, och garanterat har ingen länkat till en produkt utan www med tanke på URL:en som blir så har dom alltid kopierat adressfältet ifall dom länkar till produkter externt.
Det är indexsidan då som kan vara ett problem och här har alla missat eftersom det inte är många som har använt sig av en 301, testa själv på siterna.
Jag misstänker ju ändå att en doman.se och en
www.doman.se aldrig kan räknas som dublicate content ?
Om det är så så är det ju märkligt om sökmotorerna inte har kommit längre än så, så gott som alla siter ska ju då ha räknats som dublicate content, och mig veterligen så bestarffas dublicate content i algoritmen ?
Eller så gör det inte det och då har en 301 ingen betydelse för indexsidan om resten av sidorna alltid får med www, jag kan ju tänka mig att om interna länkarna också skulle fortsätta ha utan www så att hela siten finns med och utan www att det kan göra skillnad.
Men som sagt indexsidan är det jag är intresserad av ? Kan någon verifiera tidigare påståenden om att doman.se och
www.doman.se räknas som dublicate content ?