Citat:
Originally posted by mcelwee@Apr 19 2007, 20:21
Vet ni var folk drar öronen åt sig? Om man antar att det ser ut nåt sånt här:
1. Kommer till sidan
2. Hittar rätt produkt
3. Lägger i korgen
4. Checkout
5. Betalning
6. Tack för din beställning
Det är skillnad i åtgärder beroende på var folk bestämmer sig för att dom inte vill handla hos er.
Saker jag skulle fundera över om jag var er (utan nån speciellt ordning):
- Namnet.. Clint känns väldigt manligt (för mig iaf), loggan likaså. Medan varorna till stor del inte är det.
- SE-domän.
- Att inte öppna med "Bonus System" på bästa plats.
- Visa upp varumärkena med riktiga loggor. (Om ni får ) Ni säljer ju bra grejer.
- Designa om siten / loggan så den passar varumärkena.
- Se över titlar - ha med varumärket. Typ "Victoria's Secret Boxer" istället för bara "Boxer". (Även i < title > om det är möjligt)
- Se över språket. "Victoria Secret" är inte det samma som "Victoria's Secret" och kan få folk att undra.
- "Vi använder oss endast av säkra betalningssätt." Som t ex? Visa, Master, American Express? Lägg upp deras loggor med om ni tar dessa kort.
Edit: Mindre viktigt kanske.. men länka loggan till "/" istället för "index.php".
|
Tack för mycket konkreta ovh bra tips!!
Vill öven passa på att tacka alla andra med som har kommit med mycket matnyttigt!
Men fortsätt gärna med att ge mer tips om ni har några.
Vi har nog kommit fram till att vi måste ha en partner som befinner sig i Sverige och kan sköta administrationen med returer postförskott och andra "Svenska" betalsätt m.m.