Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-19, 18:41 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Ert sortiment är på tok för litet. Av det mesta har ni dessutom bara en storlek. Sannolikheten att era besökare hittar det han/hon letar efter är minimal. Produktinformationen är dessutom för fattig. Tar vi skjortorna som exempel så vill jag som kund veta kragens storlek, ärmarnas längd, mm, mm. Dessutom är produktbilderna inte särskilt tilltalande. Ni behöver bättre, men framför allt fler bilder i olika vinklar.

Som återförsäljare bör ni informera om distansavtalslagen och öppet köp. Hur gör jag om jag ångrar mitt köp? Det här är särskilt viktigt, eftersom ni säljer kläder. Jag hittar inte den informationen i er butik.

Ni borde informera bättre om vad ni är för typ av butik. Första intrycket man får är att ni är en vanlig klädbutik på nätet. Man måste trycka på ”Om oss” för att få information om att ni köper upp konkursbon. Antar att det är därför som ni har så litet sortiment med så få storlekar?

Konkurrensen inom i stort sett alla branscher är stenhård på nätet. Titta på hur era konkurrenter gör. Vem är marknadsledande inom er bransch? Titta på deras butik och sedan gör ni allt mycket bättre i er egen. Vill man slå sig in på en ny marknad så måste man överträffa sina konkurrenter. Tänk på att de redan etablerade företagen har en enorm fördel framför er – de är kända och har kundens förtroende. Ni måste allting bättre än vad era konkurrenter gör. Alternativet är att investera stora summor i mördande reklam. Allt går att sälja om man bankar in det i huvudet på folk.

Lycka till och ge inte upp. Det brukar ta 4-5 år innan man lyckats etablera en webbutik på riktigt. Så långsiktighet är ett måste.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat