Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-17, 11:07 #44
MrJazz99s avatar
MrJazz99 MrJazz99 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
MrJazz99 MrJazz99 är inte uppkopplad
Nykomling
MrJazz99s avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Storen@Apr 17 2007, 10:40
Que?? Pratar du emot dig nu, eller?
I vanliga butiker skriver man på den där avbetalningsblanketten innan krediten godkänns och köpet kan verkställas. När det gäller godisar och annat så betalar man innan man utnyttjar köpet så att säga...
Det är väl här man missat någon form av acceptans av kunden/användaren på Internet. En kryssruta eller kortbetalning/förskottsbetalning är att rekommendera...
Nä, jag menar att i affären är du ju skyldig att läsa innan du skriver under annars får du skylla dig själv, detsamma borde ju gälla på Internet. Dvs. innan man trycker på nån knapp får man ju läsa vad som står på sidan.........

Sedan drog jag en parallell om att skulle man behöva sätta ett kryss i en ruta och skriva sitt namn så fort man skulle köpa nåt i affären så skulle alla gå i konkurs. Detsamma gäller ju internet, skulle alla internetbutiker tillämpa t.ex. kreditkort uteslutande skulle ju omsättningen sjunka med 50% eller nåt........Här menar jag att det måste ju vara konsumenten som har undersökningsskyldighet, om man handlar en vara i en "riktig" butik och affären jämte sen säljer den 1000 spänn billigare efter en vecka, då kan man ju inte hävda att man blivit "lurad". Varför skulle det vara annorlunda på internet ?
MrJazz99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat