Citat:
Originally posted by MrHandley@Apr 17 2007, 08:52
Det kan inte vara så att folk vant sig vid att denna typ av tjänster är gratis, och tar för givet att de skall vara det även på denna site?
Eller kan man kräva att få ta ut en vara från butiken utan att betala om den inte är prismärkt?
Om det i navigationen står Priser kan man hävda att det är otydligt då?
Allt kan alltid göras tydligare men var går gränsen för individens undersökningsplikt?
|
Håller med till 100%. Om man köper en storbilds-Tv på On/Off på avbetalning får man ju själv ta reda på villkoren genom att läsa informationen. Samma sak när man köper en mobil hos Telia för 1 kr. Varför skulle inte samma sak gälla på internet ? Om man skulle behöva fylla i ett formulär med en kryssruta på och skriva sitt namn varje gång man var i nån affär och handlade "Ja, jag vill köpa 3 lakritsbåtar", skulle ju hälften av alla affärer kunna stänga direkt. Man kan ha olika åsikter om var gränserna går men som van internet-användare, vilket alla torde vara här, skulle iaf. inte jag trycka på nån knapp utan att ta reda på vad det innebär.