Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-16, 16:03 #3
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag citerar mitt eget inlägg
Citat:
Styrelsen diskuterade ”fulregistreringar” och styrelsens roll vid missbruk av domännamn. Det
konstaterades att .SE inte skall agera aktivt för att stävja missbruk på Internet.
och så funderar jag över varför jag inte kan släppa det..
För på IIS hemsida letar jag och letar och hittar inte det jag vet mig ha läst en gång i tiden..och så slog det mig att IIS kanske censurerar bort saker de inte längre vill kännas vid..och mycket riktigt:

Det jag söker hittar jag på Webarchive "II-stiftelsen och NIC-SE välkomnar alla initiativ att komma till rätta med problem som följer a missbruk av .se-adresser och till åtgärder som avser att skydda Internetanvändare. Om fler ISP:er eller nätadministratörer vill spärra dessa domännamn finns listan här.

Den nyheten daterad 2005-03-23 är helt bortblåst från dagens version av IIS.se - samma sak gäller även nyheten 2 månader efter det 2005-05-18 Drygt 1500 fulregistreringar avregistrerade

Det verkar helt klart som att det är nyheter som IIS inte längre vill kännas vid eller stå för. Anledningen låter jag vara osagd, men det ser inte snyggt ut med gamla sanningar suddas bort för att bana väg för nya "ställningstaganden" - för ett privat företag kan det vara acceptabelt, men inte för en domänregisterhållare som .SE - Det är katastrof att de gömmer obekväm information !

kikar man sen på vilka domäner det rörde sig om PDFen de sk 1500 fulregistreringarna, så kan man ju ta sig en funderare eller två om varför ?

Nyhetsarkiv - När IIS själv får välja..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat