Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-16, 06:23 #10
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
alltså det beror ju också på hur mycket du gör om materialet. Om du tar ett screenshot från ett spel, eller en karta från GE och gör om det så pass mycket att det skulle vara orimligt att bevisa att det kommer därifrån så är det helt lugnt.

Det beror alltså lite grann på hur du använder materialet. Däremot kan det vara otillåtet att du manipulerar deras screenshots överhuvudtaget, men det kan ju ingen bevisa i efterhand att du gjort och vad jag vet har aldrig någon stört sig så mycket på sådan verksamhet att man ens har försökt göra något rättsligt av sånt. Btw får man väl ta spelscreenshots rätt fritt, tror även publicering av dem brukar vara rätt fritt också.

När vi gör grafikarbeten i vår firma använder vi ibland godtyckliga foton etc från nätet (om vi inte själva har det det som behövs) som kulisser etc. Ingen kan se vad materialet kommer ifrån - och ingen skulle bry sig - framförallt skulle ingen kunna bevisa att vi använt det då materialet har retuscherats kraftigt - men även om det kunde bevisas så är det inte olagligt pga det här med verkshöjd och allt vad det heter (jag är inte expert själv, men folk jag jobbar med har bättre koll - jag kodar bara)
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat