Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-16, 01:27 #41
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Polisen suger på den här typen av ärenden. Jag har råkat ut för en av killarna som håller på med skimming / kontokortsbedrägeri på annat håll. Gav polisen en cdrom med bilder på honom, hans utrustning, kontaktinfo, mailkonversationer han hade haft med sina kumpaner (innehållande bland annat just materialet som ligger i dataremsorna). Jag satt i förhör med en polis från hans hemstad och var beredd att vittna mot honom.

Resultatet? Fick tillbaka cdromen efter 6 månader och har inte hör ett knyst om fallet sen dess (+2 år sen nu). Och då snackar vi ändå att polisen visste vem det var och att det var ett problem, de var ju trots allt tillräckligt intresserade för att sätta sig i en bil och åka 35 mil för att träffa mig.

Jag vet inte vad deras problem är, att de måste ha helt sjuka bevis, eller att de har för låg kompetens på området, men nåt problem är det ... och som jag ser det måste ju nåt göras. För de verkar ju i princip som att man helt fritt kan handla saker med stulna kreditkort i nuläget, både online och offline.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat