Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-15, 20:37 #38
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Storen@Apr 15 2007, 15:58
Att polisen inte är intresserade är skitsnack, däremot tampas dom med ständiga nerdragningar från ovan så deras resurser måste överlag ses över.
Mycket av hur polisens uppfattas beror på den kontakt man får. Jag har mycket kontakt med polisen och jag måste säga att det är så otroligt stora skillnader på attityder och bemötanden så man häpnar. Från att de totalt ignorerar ens existens och inte ens är intresserade av att ta del av viktig information till ett kanonsamarbete.

Tyvärr är det väldigt vanligt med "ointresserade" poliser som inte vill arbeta proaktivt och bara ser till sitt lilla område (om ens det). En del är verkligen ointresserade och vill inte göra sitt jobb medans andra har lärt sig den kalla attityden för att kunna hantera sin vardag. När man lär känna dem lite bättre så brukar de mjukna och man får ett lite mer normalt samarbete.

Jag känner igen de flesta på rösten numera så jag märker samma inställning via polisradion. Kommer det ett tråkigt jobb, t.ex. fyllo som somnat på parkbänk eller stulen cykel, så är det oftast ingen som svarar på anrop om ledig bil men så fort det rör sig om t.ex. en misstänkt rattfylla så svarar alla. Visst, vissa poliser tar alla jobb men som sagt, de är inte i majoritet direkt.

(Nej jag är inte negativt inställd till polisen, inte ens när jag får fortkörningsböter)
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat