Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-14, 21:40 #16
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Citat:
Originally posted by totoo@Apr 13 2007, 17:36
Jag ringer en säljare (på deras säljnummer) en röst förklarar för mig att de absolut inte kan diskutera support, men jag har inget val.

Säljaren förklarar för mig att vi inte har rättighet att få telefonsupport, för att vi har ett privatkonto och inte ett företagskonto. Jag förklarar att mailsupporten har vart en katastrof och att de riskerar att få mycket dålig kritik i media nu, för de bråkar med en person i ett nätverk av PR-konsulter, så nog kan detta få höras högt om de vill. Så de borde vara väldigt försiktiga och tillmötesgående. Det är inte så att vi har hotat, utan bara konstaterat att om man inte håller det man lovar då man tar betalt för det och vägrar ge support så kan det ha konsekvenser.

Ja, jag fortsätter samtalet med killen att jag behöver få prata med någon på telefon, så att det blir lite effektivt. Han förklarar att utan supportnummer (som man får som företagskund) så kan jag inte få tala med någon på telefon. Jag suckar kraftigt och förklarar att deras tjänster inte fungerar, jag måste få hjälp... Han backar inte en millimeter. Jag frågar om det finns någon supportchef, jag måste få resonera med någon som kan ta ansvar. Yes, det finns en supportchef, men jag får inte prata med honom.

Jag frågar om han har någon annan chef what so ever som jag kan få prata med... Nepp, funkar inte så, allt måste gå via att jag mailar supporten, sen kan de maila chefen, om de känner att de måste.

Jag förklarar att jag har jobbat med datasupport i flera år och vet precis hur ett etablerat call center med kundtjänst och allt funkar, jag berättade att mina chefer beordrade mig att vi skulle hänvisa till dom vid konflikter - så att de kan lösa problemen på effektiva sätt, både för företag och kund. Men denna supportherre förklarade för mig att det funkar inte så.

Jag bönar och ber om en mailadress jag kan få komma åt så att jag slipper använda deras interna supportverktyg eftersom det redan är bevisat oanvändbart... Nej, jag kan inte få en mailadress... Han påpekar upprepat att de har ett formulär på siten. Jag säger att jag har försökt maila, och chansat emailadresser såsom [email protected] men får errorsvar, och han ger mig till slut en adress jag ska maila till och han slänger på luren.
Han hade ju faktist ringt till dem.
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat