Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jul 2003
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jul 2003
|
sådana här saker blir vanligare och vanligare allt eftersom de vuxna i samhället kan göra mindre och mindre själva mot ungdomar..
Som vuxen kan man inte ens ta tag i en arm utan att det kan rubriceras som misshandel, ungdomar vet detta och tyvärr finns det dom som utnyttjar det
Människor är en ras som strävar efter makt, alla gör det mer eller mindre - speciellt ungdomar som har ett behov av att synas och märkas. Enda sättet att få bort såna och få ordning på dom är att ta den makten ifrån dom, och det hjälper tyvärr inte med polis och fängelse. Men att visa att man är större, starkare, fler etc hjälper
Kan ta ett exempel: En kille mobbade en tjej jag känner - hon är 17 idag men var 15 vid det här tillfället. Skolan visste om det och sa sig jobba på det men inget hände och jag märkte att tjejen mådde sämre och sämre. Till slut tog jag tag i det och letade rätt på grabben och hade ett samtal med han - nej jag slog honom inte, men förklarade ett och annat. Han slutade mobba den tjejen. Kanske inte den bästa lösningen och han hittade säkert någon ny att mobba men ibland är det den enda lösningen.
|