Jag ska inte bara säga att den är för "orange"... utan även motivera varför jag tycker det!
Bakgrundsbilden är desigmässigt säkert ganska inne, om man ska besöka en inredningsaffär!
Nu är vi på webben. Bakgrunden och färgvalet gör det svårt för mig att fokusera på själva innehållet. Mina ögon studsar omkring på hemsidan som en studsboll. Därför måste färgvalet tänkas igenom igen, och jag vet, det är svårt att komma på något som fungerar bra.
Valet av färg och design beror på dina användare och vad du vill kommunicera. Ska din sida fokusera på att besökarna besöker just fetfe.st? Just nu känns det så. Personligen tycker jag det är bättre när sidan bara obemärkt finns i bakgrunden så att jag kan fokusera på att använda tjänsterna. En sida som jag gillar är
www.facebook.com, ett community för studenter, sidan ligger i bakgrunden och jag kan använda deras tjänser utan att jag tänker på designen. Det är bra design/struktur.
Less is more. Desto mindre yta där det finns grafik och desto större yta med ingenting alls, det tycker jag om.
Till sist, några handgripliga tankar:
-varför är inte sidan centreread?
-varför måste jag scrolla på första sidan(neråt) när jag har en upplösning på 1400*1050?
-i samarbete med längst ner på sidan blinkar, bort med dom till något annat ställe.
Varje del på sidan bör ifrågasättas. "Är det här objektet verkligen nödvändigt, vad tillför det mina användare?..."
Nu ska man naturligtvis även titta på själva iden, vilka tjänster som erbjuds och vilka tjänster som kan tänkas vara önskvärda, som du påpekar, men det har jag inte pengar till att göra. Däremot verkar det som om du har användare, dom hjälper säkert gärna till.
Lycka till!
(Action speaks louder than words)