Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-13, 13:38 #10
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Snälla skicka inga e-mail till mig angående erbjudande om att lägga till sig på er webbplats. Den tillför inget mer än vad en länkkatalog gör och där kostar det inte en krona.

Ni är helt gröna och nya så jag förstår inte varför någon i hela världen skulle vilja betala för att få med sin information när det inte ger något värde tillbaka.

"Vår webbplats beräknas leverera mer än 1 000 000 sidvisningar till mer än 125 000 enskilda användare per månad"

Vilket år då?

Jag planerar att ha 1 500 000 unika besökare på min webbplats. Vill du annonsera hos mig?

Att slumpa ut e-mail till företag och hoppas på att de betalar för att ligga på sidan är inte uppskattat.

När ni är seriösa och har trafik kan ni återkomma med skäliga priser.

Lånar din tråd så slipper jag skapa en ny.

Tack.
Inte för att gnälla, du hjälper inte den som skapade tråden, med din information. Skapa en egen tråd.
Läster man lite mellan raderna så finns det lite att lära sig faktiskt. Killarna försöker satsa och har planer, det är förståeligt. Samtidigt är lite lite att bita sig i foten att gå på för hårt i början. Det leder bara till den irritation som Wojt förmedlar, han är nog inte ensam om det. Och att göra potentiella framtida kunder irriterade är ju inte lyckat.

Om någon nu mot förmodan skulle betala det begärda priset 5000 för en veckas banner på en helt ny portal skulle ju denna bara bli extremt missnöjd och förbannad, det är uppenbart. Inte lika allvarligt som den lurendrejare som nyligen blev åtalad för att ha sålt annonser på värdelösa sajter för 20 000 000kr, men principen är faktiskt densamma. Det är bedrägeri. Man kan inte begära 5000/vecka för en obesökt sajt som PLANERAS ha ett visst antal besökare inom en obestämd framtid.

Bättre då att ta max 50 kr för fullständig information det första året. Få in kunder som visserligen ser att sajten är helt ny och inte ger besökare, men kanske kan ge lite länkkraft om ett halvår. 300x50 = 15 000 vilket enkelt täcker driftskostnaden. När sajten fylls på och får PR nappar fler kunder = Mer pengar. Ni jobbar på med sökmotoroptimeringen, länkarna blir mer värda, driver ni sedan trafik kan ni hitta kunder som vill betala lite mer. Dock är summorna ni nämner lite väl höga för ett ganska bra tag framöver.

Själv är jag nog lite misstänksam mot nya portaler. Det känns trist att ha en webbutik med stora omkostnader och arbetsinsatser och saker som ska betalas, och så dyker det upp nya aktörer som bara vill ha en massa pengar utan att de ger något tillbaka (Anklagar inte er nu, men det är ett generellt problem för webbutiker faktiskt). Och själva har de inga utgifter förutom domän och serverutrymme. Ni förstår nog själva att om man ska betala 1000kr för att få in kunder som man tjänar 500kr på så kommer man inte finnas kvar särskilt länge. Just därför detta mer Affiliateprogram är så bra!

Ta gärna till er åsikterna som råd och insikt i hur vi potentiella kunder resonerar istället för att se det som kritik - det var inte alls min tanke. Hoppas att er tanke är att skapa något som är nytt och bättre än vad som finns tidigare. Lycka till!
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat