Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-12, 10:16 #8
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
försöka så gott det går att undvika duplicate content.
Vad är det för fel på duplicate content? Tidningarna och bloggarna är fyllda av det. Det handlar bara om att få besökarna att välja just dig som källa.
Ja alltså, om man vill satsa på toppositioner på Google så är det här med "duplicate content" något av alla sakerna man bör undvika. Annars kan man ju kopiera så mycket man vill.

En tidning som är smäckad med information jämfört med en liten länkkatalog är ingen god jämförelse, då en seriös tidning alltid har unik information - och lite duplicate.

En mindre sida som har typ 80% duplicate, lär inte få så bra positioner på Google, som en mindre unik sida.

Jag har prövat det där med duplicate.
Ex. på ett ord då jag låg 1:a av 102 000 sökresultat ... då jag kopierade "med flit" en hel del meningar från en "gammal sida" med hög pagerank ... det gick en månad, så var just den sidan jag kopierade informationen från, över mig ...
Har gjort många sådana test för att försöka förstå hur google tänker.

Så jag personligen är av den uppfattningen att ju mer unik din sida är, ju bättre optimering kan den få.
Ex. man kan förstöra en del av "länkkraften" som kommer från inlänkar om man inte har en förberedd struktur på sin befintliga sida. Sökmotoroptimering börjar alltid "inifrån" och ej "utifrån".

Men men, alla tänker kanske inte som jag gör i ämnet, men det funkar för mig.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat