Visa ett inlägg
Oläst 2003-03-13, 03:01 #18
moneypenny moneypenny är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2003
moneypenny moneypenny är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2003
Visst är det så att de (annonsörerna) kan välja att tillhandahålla fler tjänster/produkter än de som vi gör reklam för, men så fungerar det även i press, radio och TV, eller hur?

Om SIBA gör 10 sekunders reklam i TV för sin nya tvättmaskinskampanj så hoppas de nog att alla ska bli intresserade av SIBA, inte bara de som vill köpa en ny tvättmaskin. Visserligen så betalar de ett fastpris på denna reklam, men det är knappast möjligt att avgöra vilka kunder som kommer p.g.a reklamen i TV4 eller Kanal 5, så detta förfarande är närmast ett måste inom övriga media. (Det som inte är Internet alltså)

Angående besökare som bara vill visa sin kompis hur en server är uppbyggd (slående exempel ) så vinner ju inte egenserver.nu något mätbart på detta utom en presumtiv kund. Eftersom vi alla är presumtiva kunder så kan vi knappast belönas/betalas för att vi sänder sådana besökare till egenserver.nu. Om de (kunden) däremot väljer att senare köpa en egen server så kan det i vissa fall vara vår förtjänst. Problemet är som du säger, ahmedo, att denne (fortfarande kunden) knappast går via vår sida denna gång. Därför har Tradedoubler valt att lägga en cookie på kundens dator och på så sätt spåra honom/henne till oss så att vi kan få betalt för det hela. Smart va!

Nu kan det vara så att kunden sitter vid en annan dator när denne för första gången klickar sig fram till annonsörens sida, än vad han/hon vanligtvis gör, men det är nog inte mycket att göra åt det tyvärr!

(Hacka nu inte allt för mycket på första delen i detta inlägg. Jag är trött och jag har inte lust att förklara i detalj hur jag menar med TV4:as fasta priser gentemot det som sker på nätet)
moneypenny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat