Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-08, 12:43 #1
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag läste för ett tag sedan en artikel som handlade om att det i framtiden kommer att delas upp två lag: en elit som kan ta fram den information de söker efter och en klass som inte finner det de söker. Det hela hänger ihop med att den ena gruppen kan stava rätt och finner det de söker medan den andra gruppen inte kan finna det de söker på grund av att de inte kan stava.

Idag har jag suttit och tittat på ord som folk har sökt efter i ett register jag har. Ovan om två klasser kan stämma, för det är otroligt många stavfel. Det är inte bara det att någon har stavat fel och sedan rättat till stavningen. Nä, det kan finnas en enda sökning på ett ord och det är felstavat. Där verkar det som om den som har sökt har gett upp.

Många sökningar är av typen; jag går in i en godisaffär och frågor om de har godis. Lite kryptisk, men det är ungefär som att gå till en hemsida som enbart säljer godis. I sökrutan på den hemsidan skriver du in "godis". Eller varför inte kombinera sökningen på följande sätt: "hallonbåtar godis".

Hittar ni några stavfel i detta inlägg så har ni helt fel utan det beror endast på slippriga tangenter.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat