Ja.. logik t.ex
<h1> = rubrik.. sökmotorerna vet detta och lägger då mer värde i det som finns mellan olika <h> taggar än mellan
(speciellt då mellan <h1>)
Nu är ju som tur är sökmotorna så pass smarta så man kan inte lura dom och få en superviktig sida genom att ha allting inom <h1> eller en uppsjö med <h1> tags på sidan.
En sökmotor kan inte "se" vad vi som besökare ser. Vi ser t.ex att en rubrik är en rubrik på hur den är utformad jämfört med resten av sidan. Vi ser vad som är en underrubrik på samma sätt osv. Vi ser att ett citat är ett citat för att det finns " i början och slutet.
En sökmotor vet inte sånt där, den förlitar sig på att en rubrik ligger inom <h1>, en underrubrik inom <h2> och att citat ligger mellan <q> osv.
Sökmotorer är blinda och surfar runt på samma sätt som en blind människa gör. Vill man ha större chans att hamna bra till hos sökmotorer ska man ha bra semantik (rätt tag på rätt plats)
Att köra <span style="font: 24px arial bold;">Rubrik</span> är dålig semantik.. <h1>Rubrik</h1> är bra (och rätt)