Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-03, 23:34 #5
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Ungefär 10% an anmälningar till JO leder till kritik från JOs sida och till att myndigheter får ändra på sitt arbetssätt.

Det finns flera fall där JO har åtalat, men sedan har domstolarna haft en helt annan åsikt.

Bättre att folk lär sig att polis och åklagare mer eller mindre struntar i om de orsakar skada på 3:e person. Men å andra sidan så vill ju folk ha hårdare tag mot brottslingar och mer befogenheter för polisen att sätta in mot brottslingar. Bara det att kretsen runt brottslingarna som drabbas då även ökar.

Det är lätt att säga att jag har rent mjöl i påsen, men det kommer ändå inte betala min hyra när min server står hos polisen.

I kommentarerna till artikeln hos IDG för det fram en åsikt om att det inte är olagligt att ha upphovsrättsskyddat material på en hårddisk. Brott uppstår först när materialet på hårddisken överförs till en annan hårddisk. Så vad polisen gjorde var att montera ner hela anläggningen och därmed upphörde möjligheten att se om materialet på hårddiskarna spreds vidare till andra hårddiskar.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat