Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-03, 22:51 #8
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
WordPress är vad jag hört rätt tungt för processorn och databasen, så om du får en del besökare låter det som att du kommer få problem med en videosida på en delad server.
Men "inte många kronor" låter inte som det räcker till en dedikerad.

Om du vill ha en delad server med mycket utrymme för att utveckla på kan det vara värt att kolla in www.dreamhost.com
Med en $97 kupong får du första året för $22 och du kan även konvertera diverse videoformat till .flv i deras kontrollpanel.
Service har varit bra vid de enstaka tillfällen jag behövt kontakta dem, men de verkar haft en del problem första veckan jag hade konto med dem. Enligt host-tracker.com så har min server 99.65% upptid under de två veckorna jag varit med dem, vilket inte är något vidare. Men senaste veckan har det funkat bra, och till det priset kan man inte klaga.

Jag har även ett hostgator konto, och med dem har jag 100% upptid hittills och får ännu bättre nedladdningshastigheter än med dreamhost, men de kostar aningen mer, även om de också är mycket billga i förhållande till vad de erbjuder.
Men frågan är om det är värt skillnaden då jag förmodar att då vill hitta ett svenskt hotell då sidan kommit igång och budgeten tillåter.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat