Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Jag hittar inget i deras villkor eller någon annanstans heller om att utrymmet bara får användas till filer som är en del av en hemsida.
Det verkar inte finnas någon klausul överhuvutaget om server missbruk, som t.ex. om man drar alldeles för mycket CPU kraft och därmed överlastar servern.
Nu kanske det är jag som är blind...lyckades inte hitta deras villkor själv...men erbjudandet ger inte speciellt seriöst intryck i mina ögon.
Självfallet är det omöjligt att ge obegränsat med utrymme, så att påstå det är lögn hur man än vänder och vrider på det och bara det är skäl nog att inte vilja använda deras tjänster. Uppenbarligen inriktar de sig på folk som har noll koll eller som inte bryr sig om att de ljuger.
Att översälja kraftig är dock möjligt utan att luras, och hade de sagt 500Gb eller liknande sanslös siffra så hade det förmodligen varit mer än tillräckligt för 99.99% av deras kunder och hade någon enstaka kund haft en sida som var såpass enorm hade de kunnat behålla honom som en loss-leader.
Genomsnittssidan hos dem kommer säkerligen ligga under 10Gb ändå och det är det som är det väsentliga för hur mycket de måste ta betalt per konto.
Vorde intressant att veta vad som är den största sidan ni har haft?
Min största ligger på 14Gb...och det tycker jag är en extremt stor sida.
|