Citat:
Originally posted by Standout@May 18 2004, 11:14
Angående ångerrätt; kunden kan ju i detta fall åberopa ångerrätten som är 14 dagar på köp över Internet. Detta är ju inga större problem när det gäller enbart webbhotellskontot eftersom kostnaderna i samband med detta är försumbara.
Gäller ångerrätten även domännamnsköpet? Där har jag ju i min tur en kostnad för registranten, vilket innebär att jag i teorin kan få in 1000 beställningar på domännamn som folk sedan ångrar och jag får ta hela kostnaden. Eller?
|
Fejkordrar är något man får leva med, vi får runt 2-3 om dagen, personer som kanske inte tänker efter, eller ångrar sig och inte meddelar att det inte är aktuellt längre.
I dom fall då du registrerat domänen kan dom inte häva köpet av just domänen/installationskostnad/startavgift eftersom tjänsten är av sådan art att den inte kan "återkallas/vidaresäljas" då väldigt få skulle vara intresserad av just det domännamn den kunden registrerat.
Jag kör sedan onsdags förra veckan en liten annan modell för just webbhotell, för att som ovan talare påbörja tjänsten direkt.
Steg-för-steg.
1. Kunden beställer
2. Ordern verifieras manuellt och information skickas ut innehållande kontrollpanel och ftp, dom får tillgång till en xxxx.tmpurl.com
3. När betalning har skett aktiveras deras domännamn i DNS och ev. domän registreras.
Hittils har det fungerat bra och vi har minskat svinnet rejält bara på några dagar.