Du har möjlighet att aktivera kundens konto direkt och genom att kunden börjar bruka tjänsten förbrukar denna ångerrätten.
Det krävs att du påtalar detta skriftligt till kunden (förslagsvis i allmänna villkoren eller köpvillkoren).
Ett företag som använder detta är FS Data. FS data har en § i sina allmänna villkor som reglerar detta. Se
http://fsdata.se/dedicerad/allmvillkorrodapriser.htm för mer information
"Är kund privatperson gäller Distansavtalslagen. Kund accepterar att F S DATA påbörjar utförande av tjänst under ångerfristen (Lag 2000:274 om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal §14). Därmed är ångerfrist ej tillämplig. "
Samtidigt är det kostsamt och framförallt tidskrävande att processa och det skapar mycket "badwill". Jag skulle lägga in en liknande § i avtalet och hänvisa till det vid första kontakten (räcker i de flesta fallen). Om de inte betalar - bit i det sura äpplet. Ta bort kontot och spärra kunden i framtiden. Håll ögonen öppna efter konstiga beställningar och kontakta kunden vid "misstänkta" beställningar.