Läste på Aftonbladet om skämt som KTH gjort fast inte år, och de var rätt roliga.
Citat:
Ett år hade KTH två bra skämt, enligt mig!
A) Man målade ett oljefat med Waxholmsbolagets emblem och satt ut det i Nybroviken. Larmet gick att en Waxholmsbåt sjunkit!
B) Vid Humlegårdsgatan grävde studenterna ett stort hål mitt i gatan.
Det satte bockar och ljusfyrar runt hålet. Stora svårigheter i tafiken.
Gatukontoret kom till slut på att detta måste vara ett aprilskämt, och sände personal för att fylla igen hållet.
Då ringde studenterna upp polisen och sade:Nu håller KTH på *med sina aprilskämt igen.
De gräver nu upp ett hål på Humlegårdsgatan. Polisen åkte snabbt dit och arresterade alla gatuarbetare.
C) På Porscheplatz i Essen Tyskland, fanns två telefonhytter bredvid varandra. Studenterna satt upp en symbol för kvinna på hytt nummer ett och symbol för man på hytt nummer två.
Det blev två långa köer. En med bara kvinnor till kvinnohytten och en med män till männens hytt. Det blev t.o.m. slagsmål när någon ställde sig i fel kö!
|
Det är riktigt svårt att komma på ett klockrent skämt som även fäller kloka människor. Jag litar aldrig på de personer som står en närmast den första april, men en arbetskamrat eller en lite avlägsen vän förväntar jag mig det inte ifrån. Jag kan tänka mig att det händer en hel del på arbetsplatser den första april, synd bara att det är söndag i år.
Edit: Någon som känner till och kan bekräfta skämten ovan?