Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-29, 18:44 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Wojt har helt rätt. Om du inte lagerför varje enskild produkt i alla storlekar, utan tillverkar efter önskemål, så kommer öppet köp inte på fråga. Om kunden inte löser ut beställningen så skicka en faktura i alla fall. Inte för ett outlöst postförskott, utan på hela ordervärdet. Meddela även slarvputten att du kan skicka hans beställning en andra gång om han/hon betalar för frakten en andra gång. Betalar inte kunden så skickar du en påminnelse. Betalar inte kunden då heller, så gör du en kreditupplysning. Har personen tillgångar så skickar du kravet vidare till kronofogdemyndigheten som gör jobbet åt dig. Kostnaderna får kunden stå för.

Behandla dina kunder som kungar. Men tänk på att den här typen av troll inte är kunder. Du måste skilja på dina kunder och på folk som bara är till besvär.

Angående Electrolux och deras butik så undrar man om dammsugare och andra tråkigheter till hemmet verkligen är något som folk spontan-shoppar på fyllan? Jag har i alla fall aldrig vaknat en söndag och ångrat mitt köp av den där lyxiga dammsugaren för 3000 kr som jag beställde på nätet efter åtta GT.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat