Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-17, 01:07 #12
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Att göra reklam för företag med denna affärsidé innebär givetvis en större risk än att arbeta med Caramboile eller Internet.se.
1. Varför skriver du om "internet.se" som en "tredje person" när det är du som driver det?

2. Varför skulle det vara säkrare att göra reklam för dig än för något annat företag, att det är stort behöver ju inte betyda att det är safe? Jag syftar bl.a på Sexliv. com som var ett "stort" företag som många affiliates blev blåsta av TD när dom konkade.

3. Jag har i alla fall förstått att ni måste ha ganska goda marginaler med tanke på breven ni skickar ut till nyregistrerade företag där ni tar bra för att inte säga hutlöst betalt av företag som kanske inte är så insatta vad det kostar med webhotell o.s.v.

Jag registrerade ett nytt AB som blev klart i veckan och det första reklam (spam)-brevet som kom var från er där ni erbjöd att hjälpa mig att "skydda" mitt namn Lastbryggan även på internet för den nätta summan av 950.-

När man kan registrera en .se domän på Loopia för 160.- så tycker i alla fall jag att det är på gränsen till att lura "gröna" företagare som inte är så "insatta" i vad det "skall" kosta att ha en hemsida...

Jag är absolut ingen förespråkare för "9 kr-hotellen" utan jag vill ha det bästa och det spelar inte så stor roll vad det kostar, men jag vill inte bli lurad.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat