Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Originally posted by -MickeH@May 16 2004, 08:59
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
SPLA är ju enbart för att hyra ut en befintlig windowslicens till en kund genom Spectrum Software(?) eller HP (som är dom enda i världen som får hyra ut mot företag med SPLA), att hosta "shared hosting" *på en wintendoserver kräver inget SPLA.
|
Och det är du säker på ??
|
Kortade ner quote lite för att inte gå för mycket off-topic 
Enligt Nina Gustavsson på Software Spectrum där vi genomgår vår licensiering för just SPLA och MCP as we speak så är SPLA aktuell först då man hyr ut licenserna till tredje part månadsvis eller andra uthyrningar där kunden ensam disponerar servern/servrarna, just gällande shared hosting eller inte, sen har den många andra fördelar också 
|
Ok
Men skulle inte du kunna meddela vilka regler som gäller när du är klar med dina diskussioner med Nina Gustavsson. För när man läser på M$ sida så tyder jag det som att man måste ha ett SPLA avtal för att driva ett webbhotell med M$ produkter
Url:en (www microsoft com / serviceproviders / licensing / compare.asp)
Saxat från den sidan på M$
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Comparing Licensing Programs
Microsoft offers a wide range of Volume Licensing Programs, and information available on this page will help you select the correct Microsoft Licensing Program for your business.
The Services Provider License Agreement (SPLA) is for you if you have one of the following business models:
Web hoster
Application services provider
Messaging and/or collaboration services provider
Platform infrastructure provider
Streaming media service provider
Web/Internet Services Provider
ISV providing hosted applications
IT Outsourcers providing software licenses
Business Process Outsourcers providing software licenses
Consultants providing software services
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ingen skulle vara lyckligare än jag om det var så att man inte behöver vara SPLA-partner.
Men i stället för att redogöra vilka regler som gäller så har du kanske har något direktnummer till Nina så jag kan ringa upp hanne och höra vad hon vet som vår kontakt på HP inte vet.