Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-27, 23:04 #18
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by Patrik_sk@Mar 24 2007, 19:10
Och ni som behöver jobb men inte lyckats hitta det än, kan jag verkligen tipsa om "ProVoice". Det finns i både Göteborg och Uppsala. De söker folk hela tiden.
Grundlönen är på 50kr och plus provision. Det är inte svårt att komma upp i ~15000 i månaden.
Efter att själv ha arbetat på företaget en ganska lång period för några år sedan (när det hette något annat) vill jag påstå att det finns goda skäl till att de söker folk hela tiden. De flesta av mina kollegor arbetade på företaget c:a 1-2 månader innan de tröttnade. Många som sålde dåligt fick sparken lite diskret, och några få sparkades för att det vid avlyssning av (i hemlighet) inspelade samtal framkom att de ljugit för att lyckas sälja de oftast värdelösa erbjudandena. Nytt blod har oftast en stor optimism och överdriven tro på produkterna. De säljer helt enkelt bättre eftersom de ännu inte har fått höra på 10000 missnöjda kunders gnäll och tjat om vad som är fel på produkterna. Eftersom det inte kräver någon enorm utbildning att lära sig erbjudandets viktigaste fördelar lönar det sig alltså att se till att säljaren är konstant stressad så att han inte reflekterar för mycket över de problem kunderna tjatar om, och så att han säger upp sig innan han börjar prestera för dåligt pga depression eller nervöst sammanbrott då statistiken efter ett tag blir sämre och sämre utan att han kan påverka den...

Antar att du arbetat på företaget i fråga en månad eller något sådant? Visserligen har villkoren förhoppningsvis blivit bättre nu. På min tid var det inte många som kom över 5-6000 i månaden i alla fall. Detta varierade också beroende på vilken produkt man sålde... Rätt bisarrt att en del satt och tjänade 200-300 i timmen medan en del drog in 50 kr/timmen bara för att de satt på olika projekt...
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat