Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Dec 2005
|
För ca en vecka sedan ringde en försäljare upp mig från tele2 (eller rättare sagt något telemarketingbolag) och presenterade ett enastående erbjudande. Bland annat, vilket var det som fick mig att nappa på erbjudandet var att Tele2 enligt försäljaren köpt in sig på telias nät, då många av mina vänner som använder telia har bra mottagning tyckte jag det lät bra, tele2s priser och telias mottagning.
Jag tyckte dock detta lät en aning underligt och frågade "Så jag kommer alltså ha minst lika bra mottagning som mina vänner med telia alltid?".. Ja, så var det enligt försäljaren. Detta efter att jag tackat nej till att få med en telefon med abonnemaget med hänvisningen att jag inte behöver några avancerade tjänster på telefonen, det enda jag gör är att prata och skicka sms. Jag säger även att jag är intresserad av detta abonnemang som privatperson för att slippa krångla med skatterna.
Därefter gör vi ett röstavtal som bandades.
Under röstavtalet kommer det fram några småavgifter som inte alls nämnts tidigare, bland annat en deporteringsavgift vilket jag ändå accepterar. När röstavtalet är avklarat och bandmaskinen är avstängd nämner säljaren att priserna hon nämt tidigare är exklusive moms vilket alltså inte alls är vad jag önskade med tanke på att jag kommer använda abonnemanget privat. Försäljaren förklarar att hon ringer runt till företag och därför säger priserna exklusive moms medans jag hetsigt vrålar att jag ju sade hela tiden att jag ska använda abonnemanget som privatperson! Jag lägger på. Nu har jag även fått reda på att det som försäljaren förklarade som att tele2 köpt in sig på telias nät egentligen handlar om att både telia och tele2 använder samma nätverk för 3G-trafik, vilket jag aldrig använt.
Nåväl...
Några dagar senare dyker det upp ett papper där telemarketingföretaget vill att jag ska skriva under för att acceptera att våran muntliga överenskommelse stämmer. Eftersom jag inte tycker att den gör det skiter jag i pappret och tänker inte mer på det. Men nu en tid senare dyker det upp "SIM inaktivt" i telefonen och den går inte att använda.
Jag börjar känna mig frustrerad och har ingen aning om vilka samtal jag missar, har ingen fast telefon. Ska ringa företaget imorgon och fråga vad dom sysslar med. Har företaget rätt att göra såhär trots att jag inte skrivit på den skriftliga godkännelsen och trots att försäljaren mer eller mindre ljugit för mig när samtalet inte bandades?
|