Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-27, 12:24 #10
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Jag driver idag en sådan sida där medlemmarna har möjlighet att publicera deras diverse vimmelbilder och vad jag har läst och förstått så ska det gå bra att skriva en varningstext för användare som laddar upp bilderna så de är införstådda i att de laddar upp bilder på användare.

Exempel på varningstext
Genom att du laddar upp bilder på denna webbplats så godkänner du att du varit i kontakt med samtliga personer som medverkar på kortet och bett om deras tillåtelse. Du accepterar även att du enbart publicerar bilder som inte är skyddade av någon svensk lag och som dessutom inte bryter mot någon svensk lag vad det gäller kränkning. Vid anmälan ang. PUL lagen hänvisas ärenden vidare till dig som slutanvändare då du godkänner detta avtal.

Jag har dessutom idag 15.000 vimmelbilder med ungefär 800 medelmmar och det värsta "klagomålet" jag fått är att jag ska ta bort en bild omeldebart vilket jag även har en funktion för där användaren kan rapportera en bild så försvinner den direkt från webbplasen för vidare gransking.

Skulle vara tacksam om du/någon får svar om vad lagen egentligen säger om publicering av bilder som läggs upp av användare som har blivit varnade.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat