Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-26, 21:08 #27
Pewas avatar
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem
Pewas avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Citat:
Originally posted by -Pewa@Mar 26 2007, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Jag ställde samma fråga som dig för ett tag sedan och blev då rekommenderad att använda mig av en htaccess-fil istället. Det finns många avancerade sätt att skriva sådana för att få till många fina funktioner men en .htaccess fil som innehåller följande text och ligger i rooten fungerar utmärkt för mig:
redirect 301 / http://www.skicka-mig-hit.se
Okey, varför är en htaccess bättre än en php? Tar jag bort index.php isåfall?
Kollade min .htaccess-fil som ligge i rooten.. den innehåller redan text, bara lägga till det du skrev längst ner?

Det där är en 301 gjord från htaccess istället för från php-filen, resultatet är detsamma, oavsett vilken metod du använder.
Kom bara ihåg, vilket redan har påpekats, att om du 301:ar så kommer Google anse att du har flyttat förstasidan till en ny plats. Om du sedan skall flytta tillbaka förstasidan till index.php direkt under rooten så kan det bli konstigt.
Som jag tänkt det kommer domänen enbart bestå av forumet för en tid framöver. Kan hända att om intresse och tid finns, att det byggs en startsida i framtiden men inte det närmaste året.

Är en 301 redirect att föredra i mitt fall? Är inte de flesta forum installerade i undermappar? Hur gör andra i samma situation?
Pewa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat