Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Citat:
Originally posted by -Pewa@Mar 26 2007, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Jag ställde samma fråga som dig för ett tag sedan och blev då rekommenderad att använda mig av en htaccess-fil istället. Det finns många avancerade sätt att skriva sådana för att få till många fina funktioner men en .htaccess fil som innehåller följande text och ligger i rooten fungerar utmärkt för mig:
redirect 301 / http://www.skicka-mig-hit.se
|
Okey, varför är en htaccess bättre än en php? Tar jag bort index.php isåfall?
Kollade min .htaccess-fil som ligge i rooten.. den innehåller redan text, bara lägga till det du skrev längst ner?
|
Det där är en 301 gjord från htaccess istället för från php-filen, resultatet är detsamma, oavsett vilken metod du använder.
Kom bara ihåg, vilket redan har påpekats, att om du 301:ar så kommer Google anse att du har flyttat förstasidan till en ny plats. Om du sedan skall flytta tillbaka förstasidan till index.php direkt under rooten så kan det bli konstigt.
|
Som jag tänkt det kommer domänen enbart bestå av forumet för en tid framöver. Kan hända att om intresse och tid finns, att det byggs en startsida i framtiden men inte det närmaste året.
Är en 301 redirect att föredra i mitt fall? Är inte de flesta forum installerade i undermappar? Hur gör andra i samma situation?