Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-23, 22:40 #9
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Jag har själv erfarenhet av att jobba som telefonförsäljare för Tele2 våren 06, fast självklart på ett annat företag, så att de har någon annan att skylla på. Lite mer än en månad stog jag ut. Arbetsklimatet är bland det värsta man kan tänka sig, ingen vill vara där, varken telefonisterna eller de så kallade "coacherna". Alla blir sparkade på ovanifrån och det är inte många som stannar där i mer än några månader.

Allt går ut på att sälja, och sälja. Ingen bryr sig det minsta om kunderna, säljer du inte åker du ut, två veckors uppsägningstid hade vi. Tele2 skiter fullständigt i situationen för den delen också. Flera olika möten var inplanerade med ansvariga från tele2 för information osv, under den korta tiden jag var där lyckades de alltid avboka möterna samma dag de skulle va, de blev aldrig av.

Kanske det inte är så konstigt egentligen. De vet precis hur mycket det kostar att hyra in telefonpersonal och de vet precis hur mycket som säljs och vad de har för inkomster på det. Sålänge de går med plus så bryr dom sig inte. Går försäljningen dåligt däremot, då är det en annan femma.

Tyvärr är det ju så att det är svårt för ungdomar att få jobb, och det är därför man hamnar på sådarna jobb. Jag fick nog och läser nu till Elektroingenjör, något jag inte har ångrat en sekund.
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat