Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-23, 19:15 #8
etanders etanders är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
etanders etanders är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Om inte dina kunder har efterfrågat en migrering bort från websidor så skulle jag i ditt ställe noga överväga om detta är värt besväret eller inte. Har kunderna behov av dessa program från olika plattformar eller är det bara en plattform? Websidebaserad lösning är ju himla smidig i portabilitetshänseende.
OK, jag formulerar om mig lite. Det nuvarande systemet fungerar bra och kunden är nöjd. Men det finns lite funktionalitet som ännu inte är implementerad. Det är inte något högprioriterat i stunden, utan mer sådant som eventuellt skulle kunna läggas till inför nästa säsong i verksamheten.

Min tanke var att implementeringen av detta skulle vara enklare för mig som utvecklare om jag slapp allt vad hemsidor heter (sessionsvariabler, html-formulär, POST, och annat jobbigt) och kunde skriva det som ett "vanligt" program. Dock skulle jag fortfarande behöva ha åtkomst till MySQL-databasen på webhotellet.

Detta program skulle användas hos kunden på <10 datorer, och portabilitet är inget som behöver tas särskild hänsyn till i detta specifika fall.
etanders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat