Ämne: domän
Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-23, 16:07 #3
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Antal resultat som kommer upp på google behöver nödvändigtvis inte bestämma värdet på en domän, dock kan det avgöra det på vissa kombinationer. Ex. svenskaord.se eller engelskaord.com.
Jag äger ex. en domän som ger 2.730.000.000 resultat på google. Min sida kommer etta på ett bra ord.

Shaped.info är en engelsk domän. Personligen skulle jag väl kunna tycka att shaped.com skulle kunna ha ett bra värde. Inte .info domänen.

Ex. Shaped.nu, Shaped.biz och shaped.se är lediga. Om info har ett värde, kan .se, .biz och .nu ha minst lika stort värde. Men jag kan ha fel.

Träffar på google på "viktiga ord" såsom ex. atlas, böcker, bilar har dock en betydelse och skapar ett naturligt värde.
Atlas.se eller atlas.com är bra. Böcker.se (inte.com) är bra. Bilar.se, Cars.com. Så min åsikt är väl att antalet träffar har betydelse beroende på vilket ord det är. Hur vet man vilket ord som är bäst. Ja, enligt min mening - det sunda förnuftet.
Har du ett behov av att synas på ordet "shaped" på sökmotorerna så är visserligen det bästa att man har ordet shaped i domännamnet som grund.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat