Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-23, 11:25 #3
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Beror väl på vad du söker för jobb och vad företaget/kunden eftersöker.

Det finns de som söker riktade Actionscriptare, svart-polo-hornbågade-glasögon designers, HTML-gurus eller C++ hippies. Personer som kan allt om lite, helt enkelt.

Sedan finns det de som söker någon som kan lite om allt. Någon som kan designa hjälpligt, producerar duglig HTML-kod och CSS och bygga/anpassa ett system.

Sedan finns det den värsta sorten: De som frågar om man kan "dota". Sedan får man "bygga dota", "installera windovs på dota", "gö' en hemsida på dota", "lägga till en knapp så att man kommer till en sån däringa så att man kan diskutera .... på dota".

Så jag antar, om du bara vill jobba med Flash och Actionscript att du söker dig till det första: Alltså lite mer rutinerade företag eller större projekt där man behöver spetskompetens. Och ja, den efterfrågan finns, söker nytt jobb och har sett minst två annonser om flash-utvecklare.

Lite mer ideologiskt: Flash har en plats på webben, och Flash har inte ens hälften av de nackdelar som många påstår att det har. Att Flash skulle vara oanvändbart och otillgängligt är ju en ren myt och säger bara en sak om utvecklarna. Men, likväl, pg a att Flash är ett plug-in till webbläsaren är det inte idealiskt. Jag tror det kan vara svårt, i och med att fler webbyråer tror att de använder webbstandarder (ja, jag skrev tror) så riskerar Flash att ramla på ändan. Det har redan fått maka på sig för tunga och otympliga AJAX-implementationer i vissa fall.

I övrigt: Du måste kunna HTML och CSS numera. Det är inget att orda om. HTML är inget raketforskarspråk som har en IQ-spärr på 200 som man måste komma över.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat