Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-23, 09:11 #38
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by ArreliuS@Mar 23 2007, 09:00
Definiera spam i den här frågan. Är det spam så fort ett bolag skickar ett mail till ett annat bolag (ett mail som inte är ett massmail)? Tycker att KO gjort en liten sned regel i det fallet då man säger att det inte får skickas (obeställda) mail i kommersiellt syfte. Imo så är alla mail som lämnar ett bolag i kommersiellt syfte på ett eller annat sätt och bör då enligt deras regler klassas som skräppost.
AB är helt ok! Men är det en enskildfirma , så är det en kriminell handling att skicka spam. Ok! Om det är engångs utskick, det som retar mej. Det är när folk "tvingar" på en nyhetesbrev och annat skit. Jag tycker det skall vara opt in förfarande på Epost reklam, och kan inte avsändare bolag bevisa att man har legtima skäl att skicka reklam per epost, så skall dryga böter kunna utdelas.

Visst, jag ta gärna emot reklam, men det skall gå till det mailboxar som jag anser är lämpligast för uppgiften, och inte till någon info låda. Därav lämnar jag aldrig ut skarpa epost adresser längre till telefonspamare
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat