Ämne: Eniro
Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-22, 01:57 #1
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Sitter här och har tagit på mig ett otroligt tråkigt kvällsjobb. Ett utskick av brev till företag som eventuellt befinner sig i ekonomiskt trångmål. Adresserna kommer från en lista som baseras på ärenden som gått till Kronofogden.

De flesta anmälarna är finansbolag och leverantörer i en alldeles lagom kompott. MEN - det som fångar min uppmärksamhet är att Eniro är tydligt överrepresenterat bland gäldenärerna. Det handlar om några återkommande summor. ca 1100, ca 2900, ca 4500, ca 7000 och ca 30 000. Summan för 4500 är en löjlig annons som visas för ett sökord i företagsdelen och deras löjliga vattendroppe vet jag. Övriga summor vet jag inte. 30 000 är ju mycket! Vilken form av annonsering har dessa köpt tro?

I vilket fall, det är uppenbart att många drar sig för att betala Eniros räkningar, varför de tillslut hamnar hos Kronofogden. Det framgår ju inte av mitt register om de bestrider eller så. Denna anledning måste ju vara att så många är missnöjda med vad de fått för pengarna.

Jag testade en av de där 4500 varianterna för ett år. Det gav noll och ingenting. När jag inte ville förnya så var det givetvis enligt dem "otur att det gav så lite just för ert företag".

Varför gör jag detta inlägg då?

1. Någon som varit nöjd med annonsering hos Eniro? Skulle gärna vilja veta.

2. Ni som funderar på det bör nog tänka till en extra gång för säkerhets skull.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat