Citat:
Ursprungligen postat av lubic
Xamda: Vi är inte ute efter en riktigt bra server, utan en server som fungerar utan strul samt har bättre prestandard än de flesta vanliga webbhotell. Vi är nämligen lite trötta på att dela maskin med en massa andra kunder samt att vi vill ha möjlighet att göra lite mer än vad som vanligtvis går. Då borde det räcka med dessa så kallade lågpris-servrar?
|
Det lönar sig att köpa kvalitet. "Buy quality, cry once". Hårdvaruraid är exempelvis att föredra. Vad som ingår i Proinets burkar har jag ingen aning om.
Citat:
Originally posted by -lubic@Mar 20 2007, 19:37
Sen så står det inget (iaf inte vad jag kan hitta) om backup hos Proinet, men jag antar att det inte är någon omöjlighet att lösa? Dock vill man gärna ha det till ett rimligt pris?
|
Backup brukar inte ingå i den typen av tjänst. Det är svårt att veta vilka filer som är relevanta för dig exempelvis. Men det bör gå att lösa, om inte så leta upp en annan leverantör.
Citat:
Ursprungligen postat av lubic
Sen om man går in och titta på tjänser hos t.ex. Proinet under co-location så står det att en omstart av server kostar 450kr/gång under kontorstid, låter inte det lite mycket för en omstart? eller är det jobbigt/tidskrävande att boota en server? Jag menar om man leker lite på servern med egna program etc. så kanske man har behov att boota lite nu och då om något sturlar?
|
Om man måste skicka någon till hallen och det tar uppemot en timme är det inte svårt att motivera. Ju mer du betalar för tjänsten, desto lättare brukar det vara för leverantören att bjuda på sådant.