Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Xamda: Vi är inte ute efter en riktigt bra server, utan en server som fungerar utan strul samt har bättre prestandard än de flesta "vanliga" webbhotell. Vi är nämligen lite trötta på att dela maskin med en massa andra kunder samt att vi vill ha möjlighet att göra lite mer än vad som vanligtvis går. Då borde det räcka med dessa så kallade lågpris-servrar?
Många pratar om att service alltid är dyrt, och själklart kan jag förstå om det kostar en del att få folk att byta hårdvara, etc. på helger och kvällar. Men jag hoppas att de flesta webbhotell som man hyr server från ser till att byta hårdvara gratis under kontorstid, då det är deras hårdvara som strular?
Vi vill gärna ha speglade hårddiskar så att man har lite säkerhet om en disk går ner, samt att webbhotellet då kan byta disk på kontorstid så man slipper betala, om nu ena disken går ner under en helg.
Men sen kanske jag har missuppfattat t.ex. Proinet's lilla maksin? När det står 2x80 kanske det inte är speglade diskar? Utan?
Sen så står det inget (iaf inte vad jag kan hitta) om backup hos Proinet, men jag antar att det inte är någon omöjlighet att lösa? Dock vill man gärna ha det till ett rimligt pris?
Sen om man går in och titta på tjänser hos t.ex. Proinet under co-location så står det att en omstart av server kostar 450kr/gång under kontorstid, låter inte det lite mycket för en omstart? eller är det jobbigt/tidskrävande att boota en server? Jag menar om man leker lite på servern med egna program etc. så kanske man har behov att boota lite nu och då om något sturlar?
|